Varför får jag alltid en notis på iPhone när jag skannar?
Om du får en notis på din iPhone när du skannar en Accessy-tagg, betyder det att det är mobilen som först försöker skanna taggen, och inte appen i sig. Då ser det alltså ut så här:
För att undvika detta, aktivera skannings-funktionen i Accessy-appen genom att trycka på Accessy-loggan längst ned i mitten. Då kan du skanna taggar direkt för att öppna dörren istället för att få upp en notis först. Du kan även välja att skannings-funktionen ska starta var gång du öppnar appen. Detta gör du genom att klicka på denna ikonen på första sidan av Accessy, direkt till höger om loggan:
Klicka på Accessy-loggan för att aktivera skannings-funktionen:
Skannings-funktionen aktiverad:
Related Articles
När jag skannar dyker Apple Pay upp istället?
Om du skannar utan att det händer något annat än att Apply Pay dyker upp, innebär det troligen att du skannar fel enhet vid dörren. Med Accessy i mobilen ska du inte skanna själva kortläsaren. Skanna istället den lilla "A-taggen" som bör sitta ...
Jag har fått en inbjudan via SMS, men när jag installerat appen finns ingen inbjudan att acceptera?
Kontrollera om din inbjudan finns genom att klicka på knappen ”Mer” och sedan ”Inbjudningar”. Om du får meddelandet ”Inga inbjudningar” beror detta förmodligen på att du, medan du registrerade dig, valde att nollställa ditt konto. Då försvinner ...
Jag har fått en inbjudan via SMS, varför då?
Någon vill att du ska bli medlem i deras organisation. Accessy är en tjänst för att kunna hantera access till entrédörrar, konferensrum eller andra uppkopplade saker som kräver att du ska vara betrodd för att få använda. Genom att acceptera en ...
Hur tar jag bort en access från mig själv?
Vissa accesser krävs att organisationsadministratören tar bort. Andra kan man däremot som användare själv ta bort. Du kan enkelt själv se om du kan ta bort en access eller inte genom att den har en liten papperskorg bredvid sig. För iPhone: Öppna ...
Jag får felmeddelande efter PIN-kod eller vid registrering
Om du får ett felmeddelande efter att du försöker ange PIN-kod eller registrera dig i Accessy-appen, är det troligtvis mobilens datum- och tidsinställningar som är felaktiga. Felmeddelandet kan vara lite olika, men förmodligen har du ett av följande ...