Jag har en ny mobiltelefon. Hur gör jag med Accessy?

Jag har en ny mobiltelefon. Hur gör jag med Accessy?

Ditt användarkonto är knutet till ditt mobilnummer. Om du har en ny telefon men samma mobilnummer, kan du logga in i Accessy-appen igen på din nya mobil. Detta är under förutsättning att du har sparat din återställningskod.

Gör så här:      
  1. Ladda ner Accessy-appen igen från App Store / Google Play.
  2. Starta appen och klicka på knappen "Har du redan ett konto" längst ned.
  3. - Ange först mobilnummer och sedan aktiveringskoden som kommer via SMS.
  4. Nu bör du få upp att ”Kontot redan finns” och få två alternativ. Det kan vara värt att först prova klicka "Använd återställningskod". Med lite tur kanske du har den sparad på din iCloud / Google Drive. Ange den annars manuellt. Om du inte har kvar koden någonstans, återstår bara alternativet att nollställa ditt konto och börja från början. Starta i så fall om processen och välj istället alternativet ”Nollställ konto” och följ instruktionerna på skärmen.
  5. Om återställningskoden finns, bör du nu vara tillbaka på banan med bibehållen access. Om inte, och du var tvungen till att göra en nollställning, vänligen kontakta din administratör för att få en inbjudan och access igen.

    • Related Articles

    • Jag har nytt mobilnummer. Vad gör jag?

      Vad gör jag om jag byter till ett helt nytt telefonnummer? I Accessys värld räknas varje mobilnummer som en egen, enskild användare. Du behöver alltså be din administratör att skicka dig en inbjudan och access till ditt nya mobilnummer. Betyder det ...
    • Kom igång med Accessy-appen!

      Ladda ner Accessy-appen Börja med att ladda ner appen. Du hittar den i App Store (iPhone) och i Google Play (Android). Sök helt enkelt på "Accessy". Direktlänk till App Store: https://apps.apple.com/se/app/ accessy/id1478132190 Direktlänk till Google ...
    • Hur läser jag av Accessy-taggen med min mobil?

      Har du problem att läsa av Accessy-taggar? Om du har en Android Dubbelkolla först och främst att “NFC"-funktionen är påslagen i din mobil. Alternativet för att slå av och på NFC brukar finnas i “huvudmenyn” som hittas när man gör en swipe uppifrån ...
    • Jag har glömt min återställningskod. Vad gör jag?

      Appen frågar efter återställningskoden, men jag tror inte att jag har den kvar. Om du vet med dig att du inte själv har sparat ner din återställningskod någonstans, kan det ändå vara värt ett försök att kolla om den ändå är sparad till iCloud ...
    • Jag har nytt mobilnummer. Vad gör jag?

      Ditt användarkonto i Accessy är knutet till ditt mobilnummer. Om du har bytt mobilnummer, räknas du alltså i Accessys värld som en helt ny användare. Du behöver därför be din administratör att bjuda in dig på nytt på ditt nya nummer.