Ominstallation eller ny mobiltelefon

Ominstallation eller ny mobiltelefon


Om du har ominstallerat appen eller bytt din mobiltelefon kan du enkelt komma igång med Accessy igen genom att logga in med ditt befintliga Accessy-konto. Du behöver dock ha din återställningskod! Om du inte redan har ominstallerat, hittar du den under "Mer" och sedan "Återställningskod" (för iPhone/Android, gå till: "Mer" - "Inställningar" - "Visa återställningsgkod").

Har du inte kvar din återställningskod? Då behöver du nollställa ditt konto. Läs mer här hur du kan nollställa kontot.
Har du även bytt mobilnummer behöver du skapa ett helt nytt konto samt söka om alla accesser och medlemskap. Behöver du hjälp kan du läsa vår guide "Kom igång med Accessy!".
Med både Iphone och Android kan du spara ner din återställningskod till iCloud respektive Google Drive. Rekommenderas!

När du väl har installerat appen igen och startar upp Accessy för första gången, klicka på "Har du redan ett konto?".

Därefter behöver du ange ditt mobilnummer.

OBS att numret behöver anges i internationellt format (t.ex. +46701234567).


Efter det måste du ange en bekräftelse-kod som skickas till din mobil via SMS. Vissa mobiltelefoner ger möjligheten att tillåta att koden automatiskt klistras in från SMS:et. Knappa annars in det "manuellt".


På nästa sida behöver du ange din återställningskod som du fick vid första tillfället du installerade och började använda Accessy-appen.

Har du glömt din återställningskod måste du återställa ditt konto helt, inklusive ansöka eller bli inbjuden till medlemskap och accesser. Du kan läsa vår guide här om hur du nollställer ditt konto.

Om du har sparat ner återställningskoden till antingen iCloud eller Google Drive kommer du att få en förfrågan om att använda vald lagringsplats.



Efter att du har angett återställningskoden, behöver du välja en valfri 6-siffrig PIN-kod. När detta är gjort, loggas du automatiskt in i Accessy-appen och denna är färdig att använda igen.






    • Related Articles

    • Vad händer om jag byter mobiltelefon?

      Om du byter din mobiltelefon men behåller ditt gamla SIM-kort och telefonnummer, behöver du bara installera appen på din nya mobiltelefon och logga med ditt befintliga konto.
    • Appen hänger sig ibland eller bara snurrar

      Om du upplever att appen ibland hänger sig och "bara står och snurrar", kan det vara värt att kolla din internetanslutning - och gärna då både WiFi och ditt mobila nätverk. Accessy är helt beroende av att din mobil har internetuppkoppling. Ibland kan ...
    • Jag får felmeddelande efter PIN-kod eller vid registrering

      Om du får ett felmeddelande efter att du försöker ange PIN-kod eller registrera dig i Accessy-appen, är det troligtvis mobilens datum- och tidsinställningar som är felaktiga. Felmeddelandet kan vara lite olika, men förmodligen har du ett av följande ...
    • Nollställa konto

      Om du har tappat bort din återställningskod behöver du nollställa ditt konto inklusive dess accesser och medlemskap. Processen är snarlik oavsett om du har iPhone eller en Android-telefon: När du startar upp Accessy-appen och kommer till första ...
    • Kom igång med Accessy-appen!

      Ladda ner Accessy-appen Börja med att ladda ner appen. Du hittar den i App Store (iPhone) och i Google Play (Android). Sök helt enkelt på "Accessy". Direktlänk till App Store: https://apps.apple.com/se/app/ accessy/id1478132190 Direktlänk till Google ...