Ominstallation eller ny mobiltelefon

Ominstallation eller ny mobiltelefon


Om du har ominstallerat appen eller bytt din mobiltelefon kan du enkelt komma igång med Accessy igen genom att logga in med ditt befintliga Accessy-konto. Du behöver dock ha din återställningskod! Om du inte redan har ominstallerat, hittar du den under "Mer" och sedan "Återställningskod" (för iPhone/Android, gå till: "Mer" - "Inställningar" - "Visa återställningsgkod").

Har du inte kvar din återställningskod? Då behöver du nollställa ditt konto. Läs mer här hur du kan nollställa kontot.
Har du även bytt mobilnummer behöver du skapa ett helt nytt konto samt söka om alla accesser och medlemskap. Behöver du hjälp kan du läsa vår guide "Kom igång med Accessy!".
Med både Iphone och Android kan du spara ner din återställningskod till iCloud respektive Google Drive. Rekommenderas!

När du väl har installerat appen igen och startar upp Accessy för första gången, klicka på "Har du redan ett konto?".

Därefter behöver du ange ditt mobilnummer.

OBS att numret behöver anges i internationellt format (t.ex. +46701234567).


Efter det måste du ange en bekräftelse-kod som skickas till din mobil via SMS. Vissa mobiltelefoner ger möjligheten att tillåta att koden automatiskt klistras in från SMS:et. Knappa annars in det "manuellt".


På nästa sida behöver du ange din återställningskod som du fick vid första tillfället du installerade och började använda Accessy-appen.

Har du glömt din återställningskod måste du återställa ditt konto helt, inklusive ansöka eller bli inbjuden till medlemskap och accesser. Du kan läsa vår guide här om hur du nollställer ditt konto.

Om du har sparat ner återställningskoden till antingen iCloud eller Google Drive kommer du att få en förfrågan om att använda vald lagringsplats.



Efter att du har angett återställningskoden, behöver du välja en valfri 6-siffrig PIN-kod. När detta är gjort, loggas du automatiskt in i Accessy-appen och denna är färdig att använda igen.



    • Related Articles

    • Återställ eller nollställ konto

      Om du är utloggad ur appen eller ominstallerat appen Notera att din s.k. återställningskod behövs. Accessy har inte tillgång till denna kod. Om du inte vet med dig att du har sparat ned den, kan det definitivt ändå vara värt ett försök att återställa ...
    • Jag har fått en inbjudan via SMS, men när jag installerat appen finns ingen inbjudan att acceptera?

      Din inbjudan bör synas högst upp på första sidan i appen. Gör den inte det, är den mest troliga orsaken att du har nollställt konto. Med en nollställning försvinner nämligen samtliga väntande inbjudningar också. Eventuellt kan det också vara så att ...
    • Kom igång med Accessy-appen!

      Ladda ner Accessy-appen Börja med att ladda ner appen. Du hittar den i App Store (iPhone) och i Google Play (Android). Sök helt enkelt på "Accessy". Direktlänk till App Store: https://apps.apple.com/se/app/ accessy/id1478132190 Direktlänk till Google ...
    • Jag saknar access

      Fråga: Hur får jag access? Svar: Vänd dig direkt till din administratör eller fastighetsägare. Detta gäller både om du saknar access helt och hållet eller om du bara saknar vissa specifika dörrar. Om jag saknar access, ska du vända dig direkt till ...
    • Jag har glömt min återställningskod. Vad gör jag?

      Appen frågar efter återställningskoden, men jag tror inte att jag har den kvar. Om du vet med dig att du inte själv har sparat ner din återställningskod någonstans, kan det ändå vara värt ett försök att kolla om den ändå är sparad till iCloud ...