Jag har nytt mobilnummer. Vad gör jag?
Ditt användarkonto i Accessy är knutet till ditt mobilnummer. Om du har bytt mobilnummer, räknas du alltså i Accessys värld som en helt ny användare.
Du behöver därför be din administratör att bjuda in dig på nytt på ditt nya nummer.
Related Articles
Jag har nytt mobilnummer. Vad gör jag?
Vad gör jag om jag byter till ett helt nytt telefonnummer? I Accessys värld räknas varje mobilnummer som en egen, enskild användare. Du behöver alltså be din administratör att skicka dig en inbjudan och access till ditt nya mobilnummer. Betyder det ...
Jag har glömt min återställningskod. Vad gör jag?
Appen frågar efter återställningskoden, men jag tror inte att jag har den kvar. Om du vet med dig att du inte själv har sparat ner din återställningskod någonstans, kan det ändå vara värt ett försök att kolla om den ändå är sparad till iCloud ...
Jag har en ny mobiltelefon. Hur gör jag med Accessy?
Ditt användarkonto är knutet till ditt mobilnummer. Om du har en ny telefon men samma mobilnummer, kan du logga in i Accessy-appen igen på din nya mobil. Detta är under förutsättning att du har sparat din återställningskod. Gör så här: Ladda ner ...
Jag får ett meddelande angående "certifikat". Vad gör jag?
En gång per år behöver det s.k. säkerhetscertifikatet för Accessy förnyas. Detta certifikat är en bekräftelse på att ditt användarkonto är legitimt och aktivt (tänk BankID). Du behöver inte göra något annat än att helt enkelt klicka "Continue using ...
Appen säger att kontot redan existerar, men jag har aldrig haft något Accessy-konto?
Någon har tidigare använt det telefonnummer du angivit för att skapa ett Accessy-konto. Någon annan person har troligen haft numret före dig, helt enkelt. Fortsätt genom att klicka på ”Nollställ kontot” för att nollställa det gamla kontot och skapa ...