Jag får ett meddelande angående "certifikat". Vad gör jag?
En gång per år behöver det s.k. säkerhetscertifikatet för Accessy förnyas. Detta certifikat är en bekräftelse på att ditt användarkonto är legitimt och aktivt (tänk BankID).
Du behöver inte göra något annat än att helt enkelt klicka "Continue using Accessy" för att förnya certifikatet ett år fram. Man har 30 dagar på sig att förnya certifikatet. Om man inte förnyar, kommer man att bli utloggad från appen och måste då logga in igen med hjälp av sin återställningskod.
Så här ser det ut i appen:
Related Articles
Jag har glömt min återställningskod. Vad gör jag?
Du kan alltid komma åt din återställningskod igen om du klickar på "ikonen med prickarna" längst ned till höger i appen. Gå sedan till "Inställningar" där du hittar din kod. Har du hamnat i ett läge där återställningskoden efterfrågas (t.ex. efter ...
Jag får felmeddelande efter PIN-kod eller vid registrering
Om du får ett felmeddelande efter att du försöker ange PIN-kod eller registrera dig i Accessy-appen, är det troligtvis mobilens datum- och tidsinställningar som är felaktiga. Felmeddelandet kan vara lite olika, men förmodligen har du ett av följande ...
Varför får jag alltid en notis på iPhone när jag skannar?
Om du får en notis på din iPhone när du skannar en Accessy-tagg, betyder det att det är mobilen som först försöker skanna taggen, och inte appen i sig. Då ser det alltså ut så här: För att undvika detta, aktivera skannings-funktionen i Accessy-appen ...
Hur får jag access?
Det finns två sätt att få access i Accessy: Antingen att bli tilldelad access av en administratör för en organisation eller att själv ansöka om en access. Bli tilldelad access Det absolut enklaste och även vanligaste tillvägagångssättet är att helt ...
Vad händer om jag byter mobiltelefon?
Om du byter din mobiltelefon men behåller ditt gamla SIM-kort och telefonnummer, behöver du bara installera appen på din nya mobiltelefon och logga med ditt befintliga konto.