Hur får jag access?

Hur får jag access?

Det finns två sätt att få access i Accessy:


Antingen att bli tilldelad access av en administratör för en organisation eller att själv ansöka om en access.

Bli tilldelad access

Det absolut enklaste och även vanligaste tillvägagångssättet är att helt enkelt direkt kontakta administratören för organisationen i fråga. Denne kommer då att ge dig medlemskap i organisationen samt de accesser du behöver.


Ansöka själv

Om du vill ansöka om access själv, behöver du först och främst vara medlem i den organisation eller företag som äger dörren. Denna organisation eller företag måste också ha valt att
lägga ut dörren/utrymmet som publikt.

Gå till "Mer" i Accessy-appen och därefter "Sök" - om du inte hittar den access du vill ha här, innebär det sannolikt att organisationen har valt att inte göra utrymmet publikt.






 







    • Related Articles

    • Hur kan jag kolla hur länge min access är giltig?

      För iPhone: Se till att du står på första sidan i appen (d.v.s. "Hem") och klicka sedan på en access i listan. Klicka därefter på en access i listan, och sedan på knappen med en höger-pil... Här ser du då lite mer detaljer om accessen, inklusive ...
    • Hur tar jag bort en access från mig själv?

      Vissa accesser krävs att organisationsadministratören tar bort. Andra kan man däremot som användare själv ta bort. Du kan enkelt själv se om du kan ta bort en access eller inte genom att den har en liten papperskorg bredvid sig. För iPhone: Öppna ...
    • Hur kan jag se min passage-historik?

      Du kan se din passage-historik under respektive access du har. Förfarandet är snarlikt oavsett om du kör iPhone eller Android: Gå till Accesser och klicka på den access du vill se historik för. Klickar du sedan på "de tre prickarna" längst upp till ...
    • Hur läser jag av Accessy-taggen med min mobil?

      Har du problem att läsa av Accessy-taggar? Om du har en Android Dubbelkolla först och främst att “NFC"-funktionen är påslagen i din mobil. Alternativet för att slå av och på NFC brukar finnas i “huvudmenyn” som hittas när man gör en swipe uppifrån ...
    • Jag får felmeddelande efter PIN-kod eller vid registrering

      Om du får ett felmeddelande efter att du försöker ange PIN-kod eller registrera dig i Accessy-appen, är det troligtvis mobilens datum- och tidsinställningar som är felaktiga. Felmeddelandet kan vara lite olika, men förmodligen har du ett av följande ...