Felmeddelande efter PIN-kod
Konstigt felmeddelande efter jag slagit min PIN-kod
Om du får ett felmeddelande efter att du försöker ange PIN-kod eller registrera dig i Accessy-appen, beror det ofta på att mobilens datum- och tidsinställningar inte är korrekta. Felmeddelandet kan vara lite olika, men förmodligen får du ett av följande meddelande:
- "Invalid credentials"
- "Mobile device not found when logging in"
- "Någonting gick fel" / "Something went wrong"
- "Certificate error"
Kolla dina inställningar i mobiltelefonen enligt nedan först. Om detta fortfarande inte heller avhjälper problemet, behöver du troligen ominstallera appen. För att komma på banan igen efteråt, vänligen följ denna guide: Återställ eller nollställ konto
Datum- och tidsinställning för Android:
Se till att "Automatiskt" tid och datum är på. Du hittar denna inställningen under Inställningar -> Allmän hantering -> Datum och tid. Om inställningarna redan är satta till "Automatiskt", slå AV inställningen och sätt sedan PÅ den igen - starta därefter om mobiltelefonen.
Datum- och tidsinställning för iPhone:
Se till att "Automatiskt datum och automatisk tid" är på. Du hittar denna inställningen under Inställningar -> Allmänt -> Datum och tid. Om inställningarna redan är satta till "Ställ in automatiskt", slå AV inställningen och sätt sedan PÅ den igen - starta därefter om mobiltelefonen.
Related Articles
Accessy frågar efter PIN-kod med jämna mellanrum. Varför?
Av säkerhetsskäl måste man med jämna mellanrum ange PIN-kod för att bekräfta att ”du är du”. Det är även en säkerhetsåtgärd i de fall man t.ex. råkar tappa bort mobilen och inte har skärmlås på. Tänk på! Man har max 3 gånger på sig att ange rätt ...
Kan jag byta PIN-kod?
Om du känner att du måste byta PIN-kod, kan man avregistrera sitt konto och "logga in från start" igen. Ditt konto, inklusive accesser, förblir intakt när du avregistrerar dig. Avregistera genom att gå till "Mer" och sedan "Inställningar" där du ...
Jag har glömt min PIN-kod
Om man har glömt PIN-koden till Accessy-appen behöver du låsa upp appen igen med hjälp av den återställningskod du fick när du först skapade ditt konto. När du angett fel PIN-kod tre gånger, kommer du till tillbaka till startskärmen för ...
Kan jag använda biometrisk inloggning istället för PIN-kod?
För att slippa ange pinkod kan du istället använda de biometriska möjligheter din telefon har, så som t.ex. fingeravtrycksläsning eller ansiktsigenkänning. För iPhone: Klicka på knappen ”Mer” och sedan ”Inställningar”. Klicka på därefter på ”Tillåt ...
Ominstallation eller ny mobiltelefon
Om du har ominstallerat appen eller bytt din mobiltelefon kan du enkelt komma igång med Accessy igen genom att logga in med ditt befintliga Accessy-konto. Du behöver dock ha din återställningskod! Om du inte redan har ominstallerat, hittar du den ...