Om du får ett felmeddelande efter att du försöker ange PIN-kod eller registrera dig i Accessy-appen, beror det ofta på antingen nätverket man är ansluten till eller mobilens datum- och tidsinställningar som är felaktiga. Felmeddelandet kan vara lite olika, men förmodligen har du ett av följande meddelande:
- "Invalid credentials"
- "Mobile device not found when logging in"
- "Någonting gick fel" / "Something went wrong"
- "Certificate error"
Testa först och främst med att stänga av mobilens WiFi-anslutning och slå på mobilt nätverk istället. Prova sedan att registrera dig i appen igen.
Om det inte hjälper, kolla dina inställningar i mobiltelefonen enligt nedan. Om detta fortfarande inte heller avhjälper problemet, vänligen kontakta oss så hjälper vi dig.
För Android
Se till att "Automatiskt" tid och datum är på. Du hittar denna inställningen under Inställningar -> Allmän hantering -> Datum och tid. Om inställningarna redan är satta till "Automatiskt", slå AV inställningen och sätt sedan PÅ den igen - starta därefter om mobiltelefonen.
För iPhone:
Se till att "Automatiskt datum och automatisk tid" är på. Du hittar denna inställningen under Inställningar -> Allmänt -> Datum och tid. Om inställningarna redan är satta till "Ställ in automatiskt", slå AV inställningen och sätt sedan PÅ den igen - starta därefter om mobiltelefonen.