Jag får felmeddelande efter PIN-kod eller vid registrering

Jag får felmeddelande efter PIN-kod eller vid registrering

Om du får ett felmeddelande efter att du försöker ange PIN-kod eller registrera dig i Accessy-appen, är det troligtvis mobilens datum- och tidsinställningar som är felaktiga. Felmeddelandet kan vara lite olika, men förmodligen har du ett av följande meddelande:
- "Invalid credentials"
- "Mobile device not found when logging in"
- "Någonting gick fel" / "Something went wrong"
- "Certificate error"

Kolla dina inställningar i mobiltelefonen enligt nedan. Om detta fortfarande inte avhjälper problemet, vänligen kontakta oss direkt.

För Android

Se till att "Automatiskt" tid och datum är på. Du hittar denna inställningen under Inställningar -> Allmän hantering -> Datum och tid. Om inställningarna redan är satta till "Automatiskt", slå AV inställningen och sätt sedan PÅ den igen - starta därefter om mobiltelefonen.







För iPhone:

Se till att "Automatiskt datum och automatisk tid" är på. Du hittar denna inställningen under Inställningar -> Allmänt -> Datum och tid. Om inställningarna redan är satta till "Ställ in automatiskt", slå AV inställningen och sätt sedan PÅ den igen - starta därefter om mobiltelefonen.










    • Related Articles

    • Kan jag byta PIN-kod?

      Om du känner att du måste byta PIN-kod, kan man avregistrera sitt konto och "logga in från start" igen. Ditt konto, inklusive accesser, förblir intakt när du avregistrerar dig. Avregistera genom att gå till "Mer" och sedan "Inställningar" där du ...
    • Ominstallation eller ny mobiltelefon

      Om du har ominstallerat appen eller bytt din mobiltelefon kan du enkelt komma igång med Accessy igen genom att logga in med ditt befintliga Accessy-konto. Du behöver dock ha din återställningskod! Om du inte redan har ominstallerat, hittar du den ...
    • Jag har glömt min PIN-kod

      Om man har glömt PIN-koden till Accessy-appen behöver du låsa upp appen igen med hjälp av den återställningskod du fick när du först skapade ditt konto. När du angett fel PIN-kod tre gånger, kommer du till tillbaka till startskärmen för ...
    • Accessy frågar efter PIN-kod med jämna mellanrum. Varför?

      Av säkerhetsskäl måste man med jämna mellanrum ange PIN-kod för att bekräfta att ”du är du”. Det är även en säkerhetsåtgärd i de fall man t.ex. råkar tappa bort mobilen. Tänk på! Man har max 3 gånger på sig att ange rätt PIN-kod. Anger man fel ...
    • Kan jag skicka felmeddelande direkt via appen?

      Kan man skicka felmeddelande direkt via appen? Ja, om du tar en skärmdump från mobilen får du frågan om du vill skicka skärmdump via e-post till oss. Förutom skärmdump får vi även en logg på vad appen har försökt göra samt information om din mobil ...