Om du är utloggad ur appen eller ominstallerat appen

Notera att din s.k. återställningskod behövs. Accessy har inte tillgång till denna kod. Om du inte vet med dig att du har sparat ned den, kan det definitivt ändå vara värt ett försök att återställa kontot först innan du nollställer - koden kan nämligen vara sparad på din iCloud eller Google Drive.
För att återställa ditt konto, följ dessa steg
- Starta appen och klicka på den understrukna texten "Har redan konto" längst ned.
- Ange mobilnummer
- Ange aktiveringskoden som kommer via SMS.
- Nu ska du ange din återställnings. Om den finns sparad på iCloud / Google Drive, kommer appen fråga om du vill kolla där. Svara i så fall Ja. Om återställningskoden hittas, kommer den fyllas i automatiskt. Ange den annars manuellt.
- Nu kan du välja en PIN-kod. Det gör inget som du väljer en PIN-kod som du tidigare haft.
- Följ resterande instruktioner på skärmen för att tillåta eller neka biometri- och platsinställningar. Bägge dessa är frivilliga.
- Nu ska du vara inloggad igen med bibehållen access!
Gör så här för att nollställa ditt konto
- Avinstallera appen helt och ladda ner den igen från App Store / Google Play. På så sätt säkerställer du även att du har den senaste versionen.
- Starta appen och låtsas att du är en ny användare och fyll i namn, mobilnummer etc. Klicka nästa.
- Ange aktiveringskoden som kommer via SMS.
- Nu bör du få upp att ”Kontot redan finns” och få två alternativ. Det kan vara värt att först prova klicka "Använd återställningskod". Med lite tur kanske du har den sparad på din iCloud / Google Drive. Om inte, starta bara om processen och välj istället alternativet ”Nollställ konto” och följ instruktionerna på skärmen.
- Om återställningskoden hittades, bör du nu vara tillbaka på banan med bibehållen access. Om inte, och du var tvungen till att göra en nollställning, vänligen kontakta din administratör för att få en inbjudan och access igen.