Nollställa konto

Nollställa konto

Om du har tappat bort din återställningskod behöver du nollställa ditt konto inklusive dess accesser och medlemskap.

Processen är snarlik oavsett om du har iPhone eller en Android-telefon:


När du startar upp Accessy-appen och kommer till första skärmen, välj INTE att logga in med befintligt konto. Fyll istället i ditt namn och telefonnummer som om du vore en helt ny användare.


Sedan får du ange aktiveringskod som kommer direkt via SMS. Efter det bör du komma till att ”Kontot finns” och därifrån kan du välja ”Nollställ kontot”.


Efter att du har tryckt “Nollställ kontot” får du en säkerhetsfråga om du verkligen vill nollställa kontot. Välj ”Jag är säker”. Därefter får du slutligen ange en ny, valfri 6-siffrig PIN-kod.
Nu bör du bli inloggad i appen igen. Om det ändå inte riktigt går vägen, prova med att avinstallera appen helt från din mobil och ominstallera från Google Play / App Store. Upprepa sedan processen ovan.

Notera alltså att en nollställning av kontot av säkerhetsskäl innebär att alla dina tidigare accesser, organisationsmedlemskap och medlemskapsinbjudningar är borta och att dessa således behöver göras om.


    • Related Articles

    • Appen säger att kontot redan existerar, men jag har aldrig haft något Accessy-konto?

      Någon har tidigare använt det telefonnummer du angivit för att skapa ett Accessy-konto tidigare. Troligen beror detta på att: Denna någon har sagt upp sitt telefonabonnemang, efter ett tag har det blivit tillgängligt igen och som du nu har fått. ...
    • Vad händer om jag byter mitt telefonnummer?

      Om du byter telefonnummer kommer du att behöva nollställa ditt Accessy-konto och därmed behöver du söka om tidigare accesser och medlemskap.
    • Jag har glömt min PIN-kod

      Om man har glömt PIN-koden till Accessy-appen behöver du låsa upp appen igen med hjälp av den återställningskod du fick när du först skapade ditt konto. När du angett fel PIN-kod tre gånger, kommer du till tillbaka till startskärmen för ...
    • Jag har fått en inbjudan via SMS, men när jag installerat appen finns ingen inbjudan att acceptera?

      Kontrollera om din inbjudan finns genom att klicka på knappen ”Mer” och sedan ”Inbjudningar”. Om du får meddelandet ”Inga inbjudningar” beror detta förmodligen på att du, medan du registrerade dig, valde att nollställa ditt konto. Då försvinner ...
    • Hur hittar jag min återställningskod?

      Vill du hitta din återställningskod igen kan du göra detta direkt i appen. Om du har glömt bort både PIN-kod och återställningskod och inte kommer in i appen alls längre, behöver du dessvärre nollställa ditt konto. Du kan läsa mer om nollställning av ...