Återställ eller nollställ konto

Återställ eller nollställ konto

Om du är utloggad ur appen eller ominstallerat appen


Info
Notera att din s.k. återställningskod behövs. Accessy har inte tillgång till denna kod. Om du inte vet med dig att du har sparat ned den, kan det definitivt ändå vara värt ett försök att återställa kontot först innan du nollställer - koden kan nämligen vara sparad på din iCloud eller Google Drive.

För att återställa ditt konto, följ dessa steg

- Starta appen och klicka på den understrukna texten "Har redan konto" längst ned.
- Ange mobilnummer
- Ange aktiveringskoden som kommer via SMS.
- Nu ska du ange din återställnings. Om den finns sparad på iCloud / Google Drive, kommer appen fråga om du vill kolla där. Svara i så fall Ja. Om återställningskoden hittas, kommer den fyllas i automatiskt. Ange den annars manuellt.
- Nu kan du välja en PIN-kod. Det gör inget som du väljer en PIN-kod som du tidigare haft.
- Följ resterande instruktioner på skärmen för att tillåta eller neka biometri- och platsinställningar. Bägge dessa är frivilliga.
- Nu ska du vara inloggad igen med bibehållen access!


Gör så här för att nollställa ditt konto

- Avinstallera appen helt och ladda ner den igen från App Store / Google Play. På så sätt säkerställer du även att du har den senaste versionen.
- Starta appen och låtsas att du är en ny användare och fyll i namn, mobilnummer etc. Klicka nästa.
- Ange aktiveringskoden som kommer via SMS.
- Nu bör du få upp att ”Kontot redan finns” och få två alternativ. Det kan vara värt att först prova klicka "Använd återställningskod". Med lite tur kanske du har den sparad på din iCloud / Google Drive. Om inte, starta bara om processen och välj istället alternativet ”Nollställ konto” och följ instruktionerna på skärmen.
- Om återställningskoden hittades, bör du nu vara tillbaka på banan med bibehållen access. Om inte, och du var tvungen till att göra en nollställning, vänligen kontakta din administratör för att få en inbjudan och access igen.

Info
Om appen "fastnar" under processen, dubbelkolla att mobilens datum- och tidsinställningar är satta till "Automatiskt" och försök sedan igen. Detta är ett krav för appen att fungera korrekt.
    • Related Articles

    • Ominstallation eller ny mobiltelefon

      Om du har ominstallerat appen eller bytt din mobiltelefon kan du enkelt komma igång med Accessy igen genom att logga in med ditt befintliga Accessy-konto. Du behöver dock ha din återställningskod! Om du inte redan har ominstallerat, hittar du den ...
    • Felmeddelande efter PIN-kod

      Konstigt felmeddelande efter jag slagit min PIN-kod Om du får ett felmeddelande efter att du försöker ange PIN-kod eller registrera dig i Accessy-appen, beror det ofta på att mobilens datum- och tidsinställningar inte är korrekta. Felmeddelandet kan ...
    • Appen säger att kontot redan existerar, men jag har aldrig haft något Accessy-konto?

      Någon har tidigare använt det telefonnummer du angivit för att skapa ett Accessy-konto. Någon annan person har troligen haft numret före dig, helt enkelt. Fortsätt genom att klicka på ”Nollställ kontot” för att nollställa det gamla kontot och skapa ...
    • Jag har glömt min återställningskod. Vad gör jag?

      Appen frågar efter återställningskoden, men jag tror inte att jag har den kvar. Om du vet med dig att du inte själv har sparat ner din återställningskod någonstans, kan det ändå vara värt ett försök att kolla om den ändå är sparad till iCloud ...
    • Jag har fått en inbjudan via SMS, men när jag installerat appen finns ingen inbjudan att acceptera?

      Din inbjudan bör synas högst upp på första sidan i appen. Gör den inte det, är den mest troliga orsaken att du har nollställt konto. Med en nollställning försvinner nämligen samtliga väntande inbjudningar också. Eventuellt kan det också vara så att ...