Accessy frågar efter PIN-kod med jämna mellanrum. Varför?

Accessy frågar efter PIN-kod med jämna mellanrum. Varför?

Av säkerhetsskäl måste man med jämna mellanrum ange PIN-kod för att bekräfta att ”du är du”. Det är även en säkerhetsåtgärd i de fall man t.ex. råkar tappa bort mobilen.

Tänk på! Man har max 3 gånger på sig att ange rätt PIN-kod. Anger man fel PIN-kod 3 gånger, måste du ange återställningskod. Saknar du denna kod, måste ett nytt konto skapas och du förlorar du all din tidigare access.


    • Related Articles

    • Kom igång med Accessy!

      Ladda ner Accessy-appen Börja med att ladda ner appen. Du hittar den i App Store (iPhone) och i Google Play (Android). Sök helt enkelt på "Accessy". Direktlänk till App Store: https://apps.apple.com/se/app/ accessy/id1478132190 Direktlänk till Google ...
    • Jag har glömt min PIN-kod

      Om man har glömt PIN-koden till Accessy-appen behöver du låsa upp appen igen med hjälp av den återställningskod du fick när du först skapade ditt konto. När du angett fel PIN-kod tre gånger, kommer du till skärmen där du får ange din ...
    • Kan jag byta PIN-kod?

      I dagsläget finns dessvärre ingen möjlighet att byta PIN-kod i appen. Om du känner att du ändå absolut måste byta PIN-kod, kan man avregistrera sitt konto och "logga in från start" igen. Ditt konto, inklusive accesser, förblir intakt när du ...
    • Att använda Accessy

      Att använda Accessy Att använda Accessy i vardagen för att låsa upp dörrar och rum är väldigt enkelt. Under "Accesser" (d.v.s. första sidan i appen), hittar du alla de godkända accesser du har. Det är också härifrån du sedan väl på plats kan låsa upp ...
    • Hur läser jag av Accessy-taggen med min mobil?

      Har du problem att läsa av Accessy-taggar? Om du har en Android Dubbelkolla först och främst att “NFC"-funktionen är påslagen i din mobil. Alternativet för att slå av och på NFC brukar finnas i “huvudmenyn” som hittas när man gör en swipe uppifrån ...