Accessy frågar efter PIN-kod med jämna mellanrum. Varför?
Av säkerhetsskäl
måste man med jämna mellanrum ange PIN-kod för att bekräfta att ”du är du”. Det
är även en säkerhetsåtgärd i de fall man t.ex. råkar tappa bort mobilen och inte har skärmlås på.
Tänk på!
Man har max 3 gånger på sig att ange rätt PIN-kod. Anger man fel PIN-kod 3 gånger, måste du logga in på nytt och återställningskod. Saknar du din återställningskod, måste du nollställa ditt konto.
Related Articles
Kom igång med Accessy-appen!
Ladda ner Accessy-appen Börja med att ladda ner appen. Du hittar den i App Store (iPhone) och i Google Play (Android). Sök helt enkelt på "Accessy". Direktlänk till App Store: https://apps.apple.com/se/app/ accessy/id1478132190 Direktlänk till Google ...
Felmeddelande efter PIN-kod
Konstigt felmeddelande efter jag slagit min PIN-kod Om du får ett felmeddelande efter att du försöker ange PIN-kod eller registrera dig i Accessy-appen, beror det ofta på att mobilens datum- och tidsinställningar inte är korrekta. Felmeddelandet kan ...
Jag har glömt min PIN-kod
Om man har glömt PIN-koden till Accessy-appen behöver du låsa upp appen igen med hjälp av den återställningskod du fick när du först skapade ditt konto. När du angett fel PIN-kod tre gånger, kommer du till tillbaka till startskärmen för ...
Kan jag byta PIN-kod?
Om du känner att du måste byta PIN-kod, kan man avregistrera sitt konto och "logga in från start" igen. Ditt konto, inklusive accesser, förblir intakt när du avregistrerar dig. Avregistera genom att gå till "Mer" och sedan "Inställningar" där du ...
Att använda Accessy
Att använda Accessy Att använda Accessy i vardagen för att låsa upp dörrar och rum är väldigt enkelt. Under "Mer" och "Accesser", hittar du de tilldelade accesser du har. Det finns två sätt att öppna en dörr på med Accessy: Via en knapp i appen, ...