Accessy frågar efter PIN-kod med jämna mellanrum. Varför?

Accessy frågar efter PIN-kod med jämna mellanrum. Varför?

Av säkerhetsskäl måste man med jämna mellanrum ange PIN-kod för att bekräfta att ”du är du”. Det är även en säkerhetsåtgärd i de fall man t.ex. råkar tappa bort mobilen.

Tänk på! Man har max 3 gånger på sig att ange rätt PIN-kod. Anger man fel PIN-kod 3 gånger, måste du ange återställningskod. Saknar du denna kod, måste ett nytt konto skapas och du förlorar du all din tidigare access.


    • Related Articles

    • Kom igång med Accessy!

      Ladda ner Accessy-appen Börja med att ladda ner appen. Du hittar den i App Store (iPhone) och i Google Play (Android). Sök helt enkelt på "Accessy". Direktlänk till App Store: https://apps.apple.com/se/app/ accessy/id1478132190 Direktlänk till Google ...
    • Jag får felmeddelande efter PIN-kod eller vid registrering

      Om du får ett felmeddelande efter att du försöker ange PIN-kod eller registrera dig i Accessy-appen, är det troligtvis mobilens datum- och tidsinställningar som är felaktiga. Felmeddelandet kan vara lite olika, men förmodligen har du ett av följande ...
    • Jag har glömt min PIN-kod

      Om man har glömt PIN-koden till Accessy-appen behöver du låsa upp appen igen med hjälp av den återställningskod du fick när du först skapade ditt konto. När du angett fel PIN-kod tre gånger, kommer du till tillbaka till startskärmen för ...
    • Kan jag byta PIN-kod?

      I dagsläget finns ingen möjlighet att byta PIN-kod direkt i appen. Om du känner att du ändå absolut måste byta PIN-kod, kan man avregistrera sitt konto och "logga in från start" igen. Ditt konto, inklusive accesser, förblir intakt när du ...
    • Accessy på två mobiler

      Om du har två olika mobiler (t.ex. en jobbmobil och en privat) kan du installera Accessy på bägge mobiler utan att nödvändigtvis ha två olika konto. Säg att du har Accessy installerat på din jobbmobil men vill även ha det installerat på din privata ...