För Castellums hyresgäster - Prova på Accessy!

För Castellums hyresgäster - Prova på Accessy!

För er som är hyresgäster till Castellum och har valt att prova på Accessy!

En guide för att snabbt komma i gång med användare


Börja med att skapa ett kundkonto för ditt företag eller organisation.


1. Ladda ner Accessy-appen med den mobil och mobilnummer som kommer att vara huvudansvarig för kundkontot
2. Registrera dig enligt instruktion
3. Via en vanlig dator, surfa nu in på www.accessy.se och välj ”Logga in på portalen”, längst upp till höger.
4. Ange det nummer ni använde ovan och klicka sedan på ”Log in”:



Öppna därefter mobilappen och klicka på "Logga in" följt av din egenvalda PIN-kod:



5. Åter på datorskärmen ser du nu välkomstskärmen. Klicka på knappen ”Skapa kundkonto”:




6. Du bör nu se ett formulär där du kan ange detaljerna för ditt kundkonto. OBS – du kan ändra språk på formuläret. Skrolla ner och tryck Avbryt/Cancel och välj mellan engelska och svenska genom att klicka på ikonen längst upp till höger.

Formuläret har 5 punkter:






      Punkt 1Kontonamn: Här anger du vad kundkontot ska heta. Förslagsvis döper man det till samma som ens företag eller organisation. Exempel: ”Arkitektbyrån”. OBS att namnet i dagsläget inte går att ändra på i efterhand.
Punkt 2Abonnemangsnamn: abonnemanget är själva ”hemmet” där era användare och accesser kommer att administreras i. Abonnemangsnamnet kommer att slås ihop med kontonamnet ovan. Exempel: ”Kontoret@Arkitektbyrån”.
Punkt 3Betalningsinformation: faktureringsadress för abonnemang och användare i Accessy. Välj mellan faktura via E-post eller vanlig postadress. ”Namn” kan t.ex. vara ”Fakureringsadress Växjö” eller ”Fakturering e-post Anna”. Namnet går att ändra i efterhand.
Punkt 4Kontaktinformation: Kontaktuppgifter till en person vi kan kontakta vid eventuella frågor.
Punkt 5Kundavtal och Allmänna Villkor: Precis vad det låter som. Avtalet måste godkännas innan man kan klicka på ”Skapa konto” och gå vidare.


     


Nu är det klart och du bör se en sammanställning av ditt kundkonto, liknande bilden nedan. Om allt stämmer, klicka ”Tillbaka”.

Har du några frågor eller funderingar är ni välkomna att kontakta oss på: 0705 - 82 05 55






    • Related Articles

    • Accessy på två mobiler

      Om du har två olika mobiler (t.ex. en jobbmobil och en privat) kan du installera Accessy på bägge mobiler utan att nödvändigtvis ha två olika konto. Säg att du har Accessy installerat på din jobbmobil men vill även ha det installerat på din privata ...
    • Kan jag logga ut från Accessy-appen på något sätt?

      Ja, även om det inte är i traditionell bemärkelse, så kan du kan logga ut från Accessy-appen: För iPhone, gå till "Mer" och sedan "Inställningar" och därefter "Avregistrera" För Android, gå till "Mer" och sedan "Avregistrera" Ditt konto, inklusive ...
    • Att använda Accessy

      Att använda Accessy Att använda Accessy i vardagen för att låsa upp dörrar och rum är väldigt enkelt. Under "Mer" och "Accesser", hittar du de tilldelade accesser du har.  Det finns två sätt att öppna en dörr på med Accessy: Via en knapp i appen, ...
    • Kom igång med Accessy!

      Ladda ner Accessy-appen Börja med att ladda ner appen. Du hittar den i App Store (iPhone) och i Google Play (Android). Sök helt enkelt på "Accessy". Direktlänk till App Store: https://apps.apple.com/se/app/ accessy/id1478132190 Direktlänk till Google ...
    • Hur läser jag av Accessy-taggen med min mobil?

      Har du problem att läsa av Accessy-taggar? Om du har en Android Dubbelkolla först och främst att “NFC"-funktionen är påslagen i din mobil. Alternativet för att slå av och på NFC brukar finnas i “huvudmenyn” som hittas när man gör en swipe uppifrån ...