Kan jag byta PIN-kod?

Kan jag byta PIN-kod?

I dagsläget finns dessvärre ingen möjlighet att byta PIN-kod i appen.

Om du känner att du ändå absolut måste byta PIN-kod, kan man avregistrera sitt konto och "logga in från start" igen. Ditt konto, inklusive accesser, förblir intakt när du avregistrerar dig.

Tänk på! När du avregistrerar och sedan ska logga in i appen igen MÅSTE du kunna ange din återställningsgkod.
Har du inte lyckats spara ner din återställningskod, kan du hitta den under "Inställningar" och sedan "Visa återställningskod".

Gör så här:
  1. För iPhone, gå till "Mer" och sedan "Inställningar" och därefter "Avregistrera"
  2. För Android, gå till "Mer" och sedan "Avregistrera"

En varningsruta visas med info om att du verkligen behöver din återställningsgkod för att kunna logga in igen med befintliga accesser. Tryck på Ja om du känner dig säker.

Du kommer nu till den allra första start-skärmen igen där du kan välja att du redan har ett konto. Du får därefter ange ditt mobilnummer, återställningskod samt välja en (ny) PIN-kod!









    • Related Articles

    • Kan jag byta mellan två mobiltelefoner?

      Ja, så länge du har lyckats aktivera och logga in på Accessy-appen på respektive mobiltelefon. Har du bara gjort det, så kan du byta fram och tillbaka mellan två olika mobiltelefoner. SIM-kortet behöver inte vara i den enhet du för tillfället vill ...
    • Kan jag använda biometrisk inloggning istället för PIN-kod?

      För att slippa ange pinkod kan du istället använda de biometriska möjligheter din telefon har, så som t.ex. fingeravtrycksläsning eller ansiktsigenkänning. För iPhone: Klicka på knappen ”Mer” och sedan ”Inställningar”. Klicka på därefter på ”Tillåt ...
    • Jag har glömt min PIN-kod

      Om man har glömt PIN-koden till Accessy-appen behöver du låsa upp appen igen med hjälp av den återställningskod du fick när du först skapade ditt konto. När du angett fel PIN-kod tre gånger, kommer du till skärmen där du får ange din ...
    • Accessy frågar efter PIN-kod med jämna mellanrum. Varför?

      Av säkerhetsskäl måste man med jämna mellanrum ange PIN-kod för att bekräfta att ”du är du”. Det är även en säkerhetsåtgärd i de fall man t.ex. råkar tappa bort mobilen. Tänk på! Man har max 3 gånger på sig att ange rätt PIN-kod. Anger man fel ...
    • Hur kan jag se min passage-historik?

      Du kan se din passage-historik under respektive access du har. Förfarandet är snarlikt oavsett om du kör iPhone eller Android: Gå till Accesser och klicka på den access du vill se historik för. Klickar du sedan på "de tre prickarna" längst upp till ...