Accessy Hjälpcenter | Hjälpcenter



DRIFTSTÖRNINGSINFORMATION

Just nu pågår det en driftstörning med vår tjänst och vi arbetar för fullt med att lösa problemet!

Vi uppdaterar denna sida så fort problemet är löst. Tack för er förståelse!

Önskar ni komma i kontakt med vår support når ni dem på 0774 - 100 555.


    Instruktionsfilmer


    Så här skapar du ditt egna kundkonto


    Skapa accessgrupper för att enklare ge användare access



    Att bjuda in användare



    Så här delar man tillgångar med andra abonnemang





      • Hjälpcenter

      • Accessy

        Accessy Hjälp & Support
      • Recent Articles

      • Skapa gästaccess

        Allmänt om gästaccess En gästaccess är ett sätt för dig som har en access genom Accessy-appen att kunna dela ut en temporär access till en gäst. Genom att skicka en länk, kan gästen via en vanlig webbsida öppna en dörr utan att de behöver ladda ner ...
      • Varför får jag alltid en notis på iPhone när jag skannar?

        Om du får en notis på din iPhone när du skannar en Accessy-tagg, betyder det att det är mobilen som först försöker skanna taggen, och inte appen i sig. Då ser det alltså ut så här: För att undvika detta, aktivera skannings-funktionen i Accessy-appen ...
      • Jag får ett meddelande angående "certifikat". Vad gör jag?

        En gång per år behöver det s.k. säkerhetscertifikatet för Accessy förnyas. Detta certifikat är en bekräftelse på att ditt användarkonto är legitimt och aktivt (tänk BankID). Du behöver inte göra något annat än att helt enkelt klicka "Continue using ...
      • Skapa kundkonto och kom igång!

        Börja med att skapa ett kundkonto för ditt företag eller organisation. 1. Ladda ner Accessy-appen med den mobil och mobilnummer som kommer att vara huvudansvarig för kundkontot 2. Registrera dig enligt instruktion på skärmen 3. Via en vanlig dator, ...
      • Jag får felmeddelande efter PIN-kod eller vid registrering

        Om du får ett felmeddelande efter att du försöker ange PIN-kod eller registrera dig i Accessy-appen, beror det ofta på antingen nätverket man är ansluten till eller mobilens datum- och tidsinställningar som är felaktiga. Felmeddelandet kan vara lite ...
      • Popular Articles

      • Nollställa konto

        Om du har tappat bort din återställningskod behöver du nollställa ditt konto inklusive dess accesser och medlemskap. Processen är snarlik oavsett om du har iPhone eller en Android-telefon: När du startar upp Accessy-appen och kommer till första ...
      • Kom igång med Accessy-appen!

        Ladda ner Accessy-appen Börja med att ladda ner appen. Du hittar den i App Store (iPhone) och i Google Play (Android). Sök helt enkelt på "Accessy". Direktlänk till App Store: https://apps.apple.com/se/app/ accessy/id1478132190 Direktlänk till Google ...
      • Måste jag verkligen använda skanning, t.ex. vid garage och liknande..?

        Man måste inte använda skanning. Tycker man det är enklare kan man istället lägga till en access som favorit och därigenom komma åt knappar för att öppna dörrar och portar med, istället för att skanna. Tryck helt enkelt på "Lägg till favoriter". Om ...
      • Jag har fått en inbjudan via SMS, varför då?

        Någon vill att du ska bli medlem i deras organisation. Accessy är en tjänst för att kunna hantera access till entrédörrar, konferensrum eller andra uppkopplade saker som kräver att du ska vara betrodd för att få använda. Genom att acceptera en ...
      • Jag har fått en inbjudan via SMS, men när jag installerat appen finns ingen inbjudan att acceptera?

        Kontrollera om din inbjudan finns genom att klicka på knappen ”Mer” och sedan ”Inbjudningar”. Om du får meddelandet ”Inga inbjudningar” beror detta förmodligen på att du, medan du registrerade dig, valde att nollställa ditt konto. Då försvinner ...

      Kontaktinfo

      Hittar du inte svaret du letar efter? Vänligen kontakta oss på:

      Telefon: 0774 - 100 555